5 tips för att mjukstarta träningen

I stolt samarbete med webbshoppen World of Fajers. Använd koden WHOLISTICALLY20 i webshoppen och få 20% rabatt på hela sortimentet. Tryck på bilderna för att komma till kläderna.

Här på Wholistically pratar jag om ”effortless living” och med det menar jag att vi hela borde sträva åt att göra livet så enkelt för oss att leva som möjligt. Dramafritt, roligt och kärleksfullt. Det här tänket följer med mig i allt, så även när det gäller att komma igång med träningen igen efter en graviditet eller en annan typ av uppehåll. Här har ni mina bästa tips för att komma igång på ett kärleksfullt sätt.

  1. Skapa klarhet i varför du vill komma igång. Är det för att orka amma och leka med dina barn? Är det för att du vill känna dig stark och vacker? När vi sätter upp mål och skapar oss en klar bild för vad vi vill uppnå så blir det lättare att motivera sig de dagar då allt känns lite tungt.
  2. Köp en uppsättning nya träningskläder. Vi behöver inte nya träningskläder för att träna men genom att ta på oss kläder som sitter snyggt och känns sköna på kroppen så lyfter vi vår energi. Det här setet ifrån L’URV får mig att känna mig både snygg och bekväm och det gör mig mer peppad att ta mig iväg.
  3. Börja mjukt! Unna dig en morgonpromenad eller ett yogapass för att väcka kroppen och damma av hantlar i garderoben. Det finns hur många övningar som helst att göra med hjälp av enbart kroppsvikt. Om du tycker det är svårt att veta vad du ska göra så spana in tjejerna på toneitup.com eller prova tjänster som t.ex Yogobe.
  4. Om du har barn, involvera dem och låt leken bli en del av din träningsrutin. Jag har själv aldrig varit i så bra form som efter att jag blev mamma. Min dotter tycker det är superkul att härma mig när jag yogar och tävlar gärna om vem som springer snabbast från bilen. Långa barnvagnspromenader i den friska höstluften är ju ren magi!
  5. Glöm inte att fylla på med rätt bränsle. Vad du äter och dricker är avgörande för hur mycket energi du har att göra av med. Och om du som jag ammar eller vaknar flera gånger per natt av en hungrig bebis så behöver du tänka extra noga på det. Se till att få i dig mat med högt näringsinnehåll. Jag älskar till exempel smoothiebowls därför att jag kan få i mig så mycket bra saker i en enda måltid.

Vilka är dina bästa tips för att komma igång? Dela gärna i kommentarsfältet.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.